Filter
  • Moodle Moot u Nišu

    08.10.2013. Treći srpski Moodle Moot biće održan 23. novembra 2013.  godine u Nišu.

    Skup će okupiti eminentne stručnjake iz Srbije i regiona koji će  sa učesnicima podeliti svoja iskustva u korišćenju i nadogradnji  ove popularne platforme za elektronsko učenje, kao i njenoj  integraciji sa drugim obrazovnim rešenjima.

    Osim predavanja po pozivu planiran je i niz izlaganja koja će  predložiti domaći i ostali zainteresovani učesnici, u sekciji  "Primer dobre prakse" u kojoj će se dalje razmenjivati iskustva u  radu sa različitim verzijama sistema, interesantnim dodacima i  dr. Cilj skupa je  prvenstveno razmena iskustava u korišćenju sistema Moodle, ali i  druženje i povezivanje korisnika ovog sistema u Moodle Mrežu  Srbije.

    Učešće na skupu je  besplatno, a mogu se prijaviti svi oni koji u svom radu  koriste ili razvijaju Moodle kao sistem administratori,  programeri, nastavnici i drugi krajnji korisnici.

    Detaljne informacije o ovom događaju, uključujući i registracioni formular, možete pronaći ovde.

  • Prenos predavanja sa Arhitektonskog fakulteta

    20.09.2013. RCUB-ov tim je realizovao živi prenos predavanja održanog na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu u organizaciji Kabineta za matematiku, arhitektonsku geometriju i CAAD i firme hiCAD, Novi Sad. Predavanje pod nazivom "Open BIM - Nove tehnologije za podršku projektovanju" je bilo posvećeno sećanju na prof. dr Nikolu Klema.

  • Sastanak na Rudarsko-geološkom fakultetu

    20.09.2013. Dekan Rudarsko – geološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, prof. dr Ivan Obradović, i tim fakultetskog Informacionog centra primio je delegaciju RCUB predvođenu direktorom Slavkom Gajinom. Prezentovan je rad Informacionog centra kao i planovi razvoja fakulteta u narednom periodu. Naročita pažnja je posvećena dosadašnjim iskustvima u primeni informacionih tehnologija u nastavi i istraživačkom radu sa posebnim akcentom na saradnju sa RCUB i mogućnostima za njeno proširenje.

  • Nestanak struje

    18.09.2013. Obaveštavamo korisnike da je 18. septembra u 09.20 h došlo do prekida rada RCUB-ovih servisa koji je uzrokovan problemima na električnoj mreži. Odmah po saniranju problema od strane EDB svi sistemi su podignuti i ponovo su u potpunosti funkcionalni.

  • Javni poziv

    06.09.2013. Po isteku prvog mandata direktora RCUB-a, a u skladu sa važećim Pravilnikom o radu, otvoren je javni poziv za imenovanje direktora. Vise informacija možete pronaći ovde

  • EUNIS kongres

    10.07.2013. Od 12. do 14. juna 2013. u Rigi (Latvija) održan je godišnji EUNIS kongres. Reč je o vodećoj konferenciji na temu uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u visokom obrazovanju koja okuplja više stotina stručnjaka (istraživači, naučnici, nastavno odoblje) iz različitih delova Evrope. Ove godine je konferencija održana po devetnaesti put a u njenom radu su učestvovali i predstavnici RCUB. Detaljne informacije o skupu možete pronaći ovde.

  • FP7 SERSCIDA projekat

    05.07.2013. U okviru evropskog FP7 projekta SERSCIDA  održan je trening "Vođenje servisa podataka". Domaćin treninga bio je UK Data Archive , a prisustvovale su delegacije iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Rumunije i Srbije. Našu delegaciju su činile Aleksandra Bradić-Martinović iz Instituta eknomskih nauka, Biljana Kosanović iz Narodne biblioteke Srbije, Anja Radoičić i Milica Ristić iz RCUB-a.
    Na treningu je UK Data Achive demonstrirao svoju metodologiju prikupljanja, obrade i pohranjivanja podataka u repozitorijum, a deo treninga se odnosio i na izazove koji prate uspostavljanje jednog takvog servisa u našem regionu.
    Cilj projekta SERSCIDA je poboljšanje kapaciteta za razmenu znanja i podataka prikupljenih kroz istraživanja u području društvenih nauka između evropskih zemalja i zemalja zapadnog Balkana.

  • TERENA Networking Conference

    Od 3-6. juna 2013. u Mastrihtu (Holandija) održava se „TERENA Networking Conference“ koja okuplja preko pet stotina učesnika (menadžeri, predstavnici IT sektora, stručnjaci sa različitih evropskih naučnoistraživačkih i akademskih institucija, među kojima i predstavnik RCUB). Detaljne informacije o skupu – uključujući spisak učesnika i agendu – možete pronaći ovde. Link za praćenje događaja uživo nalazi se ovde.

  • Soft Control

    Računarski centar Univerziteta u Beogradu (RCUB) ima ulogu partnera u oblasti tehnologije u retrospektivnoj izložbi ambijentalnih instalacija Nataše Teofilović u Domu omladine Beograda. Izložba je realizovana u okviru trogodišnjeg projekta SOFT CONTROL koji okuplja partnere iz više evropskih zemalja iz oblasti kulture i umetnosti, multimedije, nauke i tehnologije. Projekat se realizuje uz podršku Evropske komisije, a kao deo programa Kultura 2007-2013. Neke od ranijih video radova ove umetnice možete preuzeti ovde: 1:1 , a|symmetry , s.h.e. - videotour

  • GÉANT Open Call Announced - €3.3 million funding

    GÉANT network issued its first competitive Open Call for additional beneficiaries to carry out Multi-Domain Network Research and Development activities.

    Full details of how to submit a proposal can be found at:

    http://www.geant.net/opencalls. The deadline for submissions is 29 May, 2013.

  • RCUB nastavlja rad u okviru GÉANT mreže

    02.04.2013. RCUB nastavlja svoj rad u okviru GÉANT mreže koja omogućava naprednu saradnju naučno-istraživačkih zajednica širom Evrope povezujući 40 miliona korisnika i preko 8000 institucija u 40 država. Radi se o jednom od najznačajnijih i najobimnijih FP7 projekata koji je ocenjen najvišom ocenom od strane Evropske komisije. Projekat je takođe nagrađen prvom nagradom u kategoriji naučne izvrsnosti uz obrazloženje da je značajno doprineo podizanju nivoa izvrsnosti evropske nauke, čineći je na taj način konkurentnijom i atraktivnijom za najbolje svetske istraživače.

    Nastavak projekta, pod nazivom GN3plus, upravo počinje i trajaće u naredne dve godine. GN3plus se bazira na pozitivnim iskustvima prethodnog projekta (GN3) i podrazumeva dalje umrežavanje istraživačke i akademske zajednice (u Evropi i šire) obezbeđujući moderne mrežne servise najvišeg nivoa operativnog kvaliteta. RCUB će i dalje biti angažovan na više različitih stručnih aktivnosti u okviru GN3plus projekta.

  • Izveštaj o radu za 2012. i plan rada za 2013. godinu

    Dana 23. januara 2013. podnet je Izveštaj o radu u 2012. godini i plan rada za 2013. godinu. Dokumentom su obuhvaćene najvažnije aktivnosti RCUB (održavanje i unapređenje informacionih sistema, razvoj i održavanje infrastrukture i servisa, CISCO akademija, nove obrazovne tehnologije, učešće na međunarodnim projektima i priprema novih) kao i planovi za period do kraja godine. Integralnu verziju izveštaja možete pronaći ovde.

  • Okrugli sto na Arhitektonskom fakultetu

    RCUB će putem video-striminga omogućiti praćenje skupa koji se održava u četvrtak, 20.12.2012. na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Reč je o okruglom stolu u okviru naučno-istraživačkog projekta tehnološkog razvoja "Prostorni, ekološki, energetski i društveni aspekti razvoja naselja i klimatske promene - međusobni uticaji". Više informacija o skupu možete pronaći ovde, dok se link putem kojeg ovaj događaj možete pratiti uživo nalazi ovde.

  • Sastanak REFEDS i TERENA u Beogradu

    RCUB je obezbedio tehničku podršku za korišćenje video-konferencijskog servisa u okviru međunarodnih radionica REFEDSTERENA radnih grupa TF-EMC2  (23rd Task Force on European Middleware Coordination and Collaboration) i TF-MNM  (Task Force on Mobility and Network Middleware) koji su održani u organizaciji AMRES-a od 19. do 22. novembra 2012. u prostorijama ETF-a. Učesnici iz brojnih evropskih zemalja imali su mogućnost da prate predavanja preko video streaming-a i da učestvuju u diskusijama putem video–konferencijskog servisa. U tu svrhu korišćen je MCU (Multipoint Central Unit) video server, koji je nabavljen preko TEMPUS projekta ESPS  (Education Policy Study Programme in Serbia and Montenegro). Detaljnije informacije o sastancima -  uključujući agendu i spisak učesnika - možete pronaći ovde.

  • 2nd WeB & Serbian Moodle Moot

    U subotu, 17. novembra 2012. godine biće održan drugi regionalni (zapadnobalkanski) i istovremeno drugi srpski Moodle Moot. Skup će okupiti eminentne stručnjake iz regiona koji će sa učesnicima podeliti svoja iskustva u korišćenju i nadogradnji ove popularne platforme za elektronsko učenje. Cilj ovog značajnog skupa je razmena informacija o korišćenju sistema kao i povezivanje korisnika u regionalnu Moodle mrežu.

    Detaljne informacije o ovom događaju, uključujući i agendu i spisak učesnika, možete pronaći ovde.

    RCUB će putem video-linka omogućiti zainteresovanima da prate rad skupa.

  • Dan Univerziteta u Beogradu

    Univerzitet u Beogradu danas obeležava Dan Univerziteta - 13. septembar, 204. godinu od osnivanja, svečanom akademijom u Rektoratu.


    Akademiji će prisusustvovati predsednik Skupštine Nebojša Stefanović, ministri prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Žarko Obradović, kulture i informisanja Bratislav Petković, predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti Nikola Hajdin, patrijarh srpski Irinej, rabin Isak Asiel, načelnik Generalštaba Ljubiša Diković, rektori univerziteta, profesori, studenti...

    Na svečanosti će, kako se navodi u saopštenju, biti uručene povelje profesorima emeritusima, nagrade i priznanja studentima generacije, kao i nagrade koje dodeljuje fond "Potporučnik Borko Nikitović" - najboljem studentu UB, najboljem studentu Pravoslavnog bogoslovskog fakulteta i najboljem učeniku Osnovne škole "Petar Leković" iz Požege.

    Univerzitet u Beogradu vodeća je visokoškolska ustanova u regionu. Od osnivanja do danas rastao je i razvijao se u skladu sa vremenom i potrebama savremenog društva.

    Univerzitet u Beogradu svake godine upiše oko 15.000 brucoša, a ukupno ima oko 90.000 studenata.

    Ove godine Univerzitet u Beogradu obeležava 204. godinu od osnivanja, posebno važnu zbog "ulaska" na prestižnu "Šangajsku listu" 500 najboljih svetskih univerziteta.

    Izvor: B92

  • Održan skup "Upotreba informacionih tehnologija u obrazovanju i nauci"

    upotreba-informacionih-tehnologija-u-obrazovanju-i-nauci02.04.2012. - Povodom završetka regionalnog FP7 projekta SEERA-EI (South East European Research Area for eInfrastructure) 30. marta 2012. godine u Sava Centru je održan skup pod nazivom „Upotreba informacionih tehnologija u obrazovanju i nauci".

    Učesnici skupa su razmatrali stanje i perspektive razvoja informatičkog društva u Srbiji, aktivnosti RCUB-a i Akademske mreže Srbije (AMRES) kao nosioca razvoja informatičkog društva. Bilo je reči i o upotrebi informacionih tehnologija u naučno-istraživačkom i obrazovnom radu, o novim IT servisima dostupnim akademskoj zajednici, kao i perspektivama e-infrastrukture u regionu, a prezentovani su i planovi za budućnost. Prisutni su imali prilike da se upoznaju sa najznačajnijim rezultatima rada Računarskog centra Univerziteta u Beogradu u proteklom periodu, s obzirom da je RCUB proslavio 20 godina rada.

    Ovaj događaj je imao za cilj upoznavanje sa rezultatima tekućih projekata, podsticanje dalje saradnje, učvršćivanje veze između obrazovanja u Srbiji i informacionih tehnologija, i promociju tehnologija i institucija koje su u poslednje dve decenije doprinele razvoju i unapređenju visokog školstva i naučno-istraživačkog rada u Srbiji.

    Skup su organizovali Ministarstvo prosvete i nauke Republike Srbije i Računarski centar Univerziteta u Beogradu.

    Ceo skup je bio prenošen i putem live video stream-a na AMRES Media Portalu, a sav video materijal zajedno sa prezentacijama je arhiviran.

  • Skup „Upotreba informacionih tehnologija u obrazovanju i nauci"

    26.03.2012. - U petak, 30. marta 2012. godine, održava se skup pod nazivom „Upotreba informacionih tehnologija u obrazovanju i nauci" u organizaciji Ministartva prosvete i nauke Republike Srbije i Računarskog centra Univerziteta u Beogradu.

    Skup se organizuje povodom završetka regionalnog FP7 projekta SEERA-EI (South East European Research Area for eInfrastructure), na kojem su učestvovali Ministarstvo prosvete i nauke Republike Srbije i Univerzitet u Beogradu.
    Na skupu će se razmatrati stanje i perspektive razvoja informatičkog društva u Srbiji, aktivnosti RCUB-a i Akademske mreže Srbije (AMRES) kao nosiocima razvoja informatičkog društva, biće reči o upotrebi informacionih tehnologija u naučno-istraživačkom i obrazovnom radu, o novim IT servisima dostupnim akademskoj zajednici, kao i perspektivama e-infrastrukture u regionu i planovima za budućnost. Takođe, ovim događajem ujedno se obeležava i 20 godina RCUB-a i tim povodom će biti predstavljeni najznačajniji rezultati rada RCUB-a u proteklom periodu.
    Ovaj događaj ima za cilj upoznavanje sa rezultatima tekućih projekata, podsticanje dalje saradnje, učvršćivanje veze između obrazovanja u Srbiji i informacionih tehnologija, i promociju tehnologija i institucija koje su u poslednje dve decenije doprinele razvoju i unapređenju visokog školstva i naučno-istraživačkog rada u Srbiji.
    Skup će biti održan u Sava Centru, sa početkom u 12:00 časova, a moći ćete da ga pratite i putem live video stream-a na AMRES Media Portalu.

    Progam događaja možete pogledati ovde.

  • Nova verzija Informacionog sistema univerziteta 2.1.0

    8. februar 2012. Razvojni tim Informacionog sistema univerziteta vas obavestava da su objavljene nove verzije softvera ISU, kao i klijentskog softvera za ISU (Orka i DBFparser).

    Ove verzije je nose oznaku 2.1.0 i donose nekoliko promena. Glavne promene se odnose na: dopunu modela podataka radi filtriranja prilikom pretrage nastavnika, evidenciju izdavača dozvola, evidenciju više potpisnika jedne odrađene obaveze, dopunjen eksport iz DBF fajlova, dopunjene automatske kontrole prilikom provere zahteva za izdavanje diplomi, bolji ispis vrste angažovanja prilikom pretrage nastavnika i slično.

    Svim korisnicima se za produkcionu primenu preporučuje prelazak na novu verziju.

  • Nova verzija Informacionog sistema univerziteta 2.0.0

    25. januar 2012. Razvojni tim Informacionog sistema univerziteta vas obavestava da su objavljene nove verzije softvera ISU, kao i klijentskog softvera za ISU (Orka i DBFparser).

    Ove verzije je nose oznaku 2.0.0 i donose nekoliko promena. Glavne promene se odnose na: inkrementalno slanje podataka, računanje razlike između dva kumulativna XML eksporta, dopunu XSD modela radi podrške inkrementalnog slanja podataka, dodavanje novih polja radi budućeg izdavanja diploma na engleskom i slično.

    Svim korisnicima se za produkcionu primenu preporučuje prelazak na novu verziju.

  • Nova verzija Informacionog sistema univerziteta 1.7.0

    26. oktobar 2011. Razvojni tim Informacionog sistema univerziteta vas obavestava da su objavljene nove verzije softvera ISU, kao i klijentskog softvera za ISU (Orka i DBFparser).

    Ove verzije je nose oznaku 1.7.0 i donose nekoliko promena, pre svega na modelu podataka. Glavne promene se odnose na: evidenciju više potpisnika jedne ocene, evidenciju spoljnih predmeta i ocena (predmeta koje je student položio na drugoj instituciji), nova polja za potrebe prikaza kataloga studijskog programa na webu, usklađivanje teksta na dodatku diplomi sa verzijom iz službenog glasnika 69/2011, poboljšan eksport podataka iz DBF aplikacije, eksport rang lista za prijemni ispit iz Excel fajlova koje sadrže kandidate bez ranga, i slično.

    Svim korisnicima se za produkcionu primenu preporučuje prelazak na novu verziju.

  • Nova verzija Informacionog sistema univerziteta 1.5.0

    7. septembar 2011. Razvojni tim Informacionog sistema univerziteta vas obaveštava da su objavljene nove verzije softvera ISU, kao i klijentskog softvera za ISU (Orka i DBFparser).

    Ove verzije je nose oznaku 1.5.0 i donose nekoliko promena. Glavne promene se odnose na: dodatu mogućnost štampanja diploma za studijske programe na kojima je moguće steći više od jedne moguće titule, promenjena numeracija na dodatku diplomi radi usklađivanja sa evropskom numeracijom, dodata je mogućnost slanja podataka za više različitih institucija od strane istog korisnika i smanjena je veličina Orka dristribucija.

    Svim korisnicima se za produkcionu primenu preporucuje prelazak na novu verziju.

  • Nova verzija Informacionog sistema univerziteta 1.4.0

    2. avgust 2011. Razvojni tim Informacionog sistema univerziteta vas obavestava da su objavljene nove verzije softvera ISU, kao i klijentskog softvera za ISU (Orka i DBFparser).

    Ove verzije je nose oznaku 1.4.0 i donose nekoliko promena, pre svega na modelu podataka. Glavne promene se odnose na: sortiranje članova komisije, štampanje potpunog naziva stečenog zvanja na dodatku diplomi, izbornost vidljivosti modula, parametrizacija naziva završnog rada, decimalne ESPB na svim mestima, i slično.

    Svim korisnicima se za produkcionu primenu preporucuje prelazak na novu verziju.

  • IPv6 protokol na RCUB serverima

    7. jun 2011. Povodom Svetskog IPv6 dana, koji se obeležava 8. juna 2011. godine, obaveštavamo vas da su javni serveri Računarskog centra Univerziteta u Beogradu (RCUB) zvanično dostupni i preko IPv6 protokola.

    Imajući u vidu da će IPv4 adresni prostor najverovatnije biti iscrpljen krajem 2011. godine, RCUB želi da podrži inicijativu za prelazak na IPv6 protokol, kako bi se organizacije i pojedinci na vreme pripremili za njegovo korišćenje.

    RCUB i Akademska mreža Srbije (AMRES) još od 2004. godine imaju podršku za korišćenje IPv6 protokola. Dodeljivanjem IPv6 adresa javnim serverima ove dve organizacije, akademska zajednica može na lak način da testira pripremljenost za ovu tehnologiju.
    Ukoliko želite da instalirate IPv6 na vašem računaru možete pogledati uputstva na sajtu AMRES-a. Nakon uspešne instalacije IPv6 protokola, RCUB serverima je moguće pristupiti korišćenjem uobičajenih FQDN-ova (npr. www.rcub.bg.ac.rs) ili direktno preko IPv4/IPv6 adrese.
     
    Primera radi, svi URL-ovi:
    ukazuju na istu web aplikaciju.

    Više informacija o IPv6 protokolu možete pogledati na sajtu Akademske mreže Srbije.

  • Svečana dodela novih "bolonjskih" diploma studentima Elektrotehničkog fakulteta

    19. april 2011. U sredu, 20. aprila 2011. godine, u svečanoj Sali Rektorata Univerziteta u Beogradu, sa početkom u 13 časova, biće organizovana prva svečana dodela diploma studentima koji su svoje pravo na diplomu stekli u skladu sa zakonom o visokom obrazovanju iz 2005. godine.

    Studentima Elektrotehničkog fakulteta nove „bolonjske“ diplome uručiće rektor Univerziteta u Beogradu, prof. Dr Branko Kovačević i dekan Elektrotehničkog fakulteta, prof. Dr Miodrag Popović.

    Diplome koje se dodeljuju u skladu su sa Zakonom o visokom obrazovanju iz 2005. godine, koji je uneo niz reformi, između ostalog i to da isključivo samostalna visokoškolska ustanova može izdavati diplome, odnosno univerzitet, a ne fakulteti kako je to bilo ranije. To znači da će od sada Rektorat Univerziteta u Beogradu izdavati diplome umesto pojedinačnih fakulteta, tako što će se podaci studenata slivati i čuvati u centralnoj bazi u rektoratu, i radiće se automatski prelom velikog broja diploma, čime se smanjuje mogućnost greške i ubrzava proces izdavanja diploma. Takođe, elektronska verzija odštampanih javnih isprava će biti čuvana, te će moći da se i naknadno (nakon više godina) može pregleda i proveri njihov sadržaj, dok će centralni registar izdatih diploma olakšati i ubrzati kontrolu diploma od strane poslodavaca. Sve ovo će rasteretiti rad fakulteta i doprinosi boljem funkcionisanju Univerziteta u celini.)

    Centralizovano izdavanje diploma je jedna od glavnih funkcija Informacionog sistema Univerziteta (ISU), kojeg je za potrebe Univerziteta u Beogradu razvio Računarski centar Univerziteta u Beogradu (RCUB).

  • Obaveštenje: Prekid usled redovnog održavanja

    10. januar 2011. Obaveštavamo sve korisnike da će u sredu, 12. januara 2011. godine doći do mogućeg prekida u radu, u periodu od 18h do 20h, usled redovnog održavanja na mrežnim uređajima u centralnom čvorištu AMRES-a.

    Unapred se izvinjavamo zbog mogućih poteškoća. Za sva dodatna pitanja možete se obratiti našem help desk servisu na helpdesk@rcub.bg.ac.rs.">helpdesk@rcub.bg.ac.rs.

  • Obuka administratora za korišćenje ZTE Video Conferencing terminala

    06. decembar 2010. Računarski centar Univerziteta u Beogradu (RCUB) će u petak, 10. decembra 2010. godine u 13.00h organizovati obuku administratora za korišćenje ZTE Video Conferencing terminala dobijenih iz donacije Narodne republike Kine Univerzitetu u Beogradu, a postavljenih na 9 fakulteta UoB. 

    Cilj obuke je da se administratori fakulteta Univerziteta u Beogradu obuče za korišćenje terminala za potrebe video konferencija na njihovim fakultetima. Tokom obuke, administratorima će kroz praktične primere biti objašnjene osnovne funkcijonalnosti ZTE VC terminala, što uključuje povezivanje opreme, opis Interfejsa, demonstracija softvera terminala, web interfejsa, konfiguracija terminala. Takođe, obuka će obuhvatiti i demonstraciju i testiranje peer to peer i multipoint veze, kao i slanje kontenta izmedju ZTE terminala.

    Obuka će održati u prostorijama RCUB-a, Kumanovska bb, 10. decembra 2010. godine, u periodu od 13.00 do 17.00h.

    Ukoliko želite da se prijavite za obuku, molimo vas da to učinite ovde.

  • Potpisan ugovor o zakupu optičke infrastrukture za realizaciju projekta SEELight

    24. novembar, 2010. Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo i Telekom Srbija potpisali su ugovor o zakupu optičke infrastrukture potrebne za realizaciju SEELight projekta. Ugovor je vredan 3,8 miliona evra, i njime je zaključena druga faza, od predviđenih tri, u realizaciji ovog projekta.

    Ova infrastruktura podrazumeva preko 4000 km optičkih vlakana, čime će Akademska mreža Srbije (AMRES) obezbediti veze u 50 gradova, odnosno za 181 akademsku, naučno-istrživačku i obarazovnu instituciju, na period od 15 godina. Institucijama će biti omogućene komunikacione veze velikih brzina (1 Gb/s i 10 Gb/s), kao i direktna veza sa akademskim mrežama susednih država.

    Projakat je kofinansiran od strane Plana za rekonstrukciju Balkana Republike Grčke (HiPERB) i Vlade Republike Srbije,  u odnosu 80% - 20%, i predstavlja prvi projekat u Srbiji i regionu koji je kofinansiran od strane HiPERB programa.

    SEELight projekat je podeljen u tri faze. U prvoj fazi je potpisan ugovor u visini od 300.000 evra za usluge upravljanja SEELight projektom, dok će u predstojećoj, trećoj fazi, Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo pokrenuti proceduru za nabavku i DWDM opreme (Dense Wavelength Division Multiplexing), kojom će se obezbediti infrastruktura za dalje povećanje brzina na optičkim vezama između gradova na magistralnim pravcima. Predviđena vrednost ove opreme iznosi dva miliona evra.

    Ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Jasna Matić je istakla da joj je drago što će ovim ugovorom biti obezbeđena infrastruktura za Akademsku mrežu Srbije, i što će se na ovaj način ubrzati i unaprediti međusobna komunikacija akademskih ustanova, a skladu sa svetskim standardima obrazovanja.

    Detaljnije o SEELight projektu možete pogledati ovde.

  • Održana ViCES diseminaciona radionica

    19. novembar, 2010. U organizaciji Računarskog centra Univerziteta u Beogradu (RCUB) i Akademske mreže Srbije (AMRES) 11. i 12. novembra 2010. godine održana je dvodnevna radionica "ViCES Dissemination Event". Radionica je održana u saradnji sa Univerzitetom "Sv. Kiril i Metodij" iz Skoplja i Univerzitetom iz Firence, a u okviru TEMPUS projekta "ViCES - Video Conferencing Educational Services".

    Čitav događaj je prenošen putem live stream-a na AMRES Media Portalu. Kompletan video materijal, kao i prezentacije učesnika se nalaze u stream arhivi. Materijal možete pogledati ovde.

    Prvi dan radionice bio je posvećen organizacionim elementima primene video-konferencijskog servisa u nastavi i naučno-istraživačkom radu (preduslovi za uspostavljanje servisa, mogućnosti primene, learning metodologija, održivosti, dobra praksa itd.). Svoje prezentacije su držali Anastas Mišev i Vladimir Trajkovik sa Univerziteta „SV. Kiril i Metodij“ iz Skoplja, a putem video-konferensinga su se uključili i Chris Prowse iz Polycom-a, kao i Enrica Caprali, Elena Palmisano i Juna Valdisari sa Univerziteta iz Firence, uvodnu rečje držao Slavko Gajin sa Univertiteta u Beogradu.

    Drugog dana radionice sprovedena je detaljna tehnička obuka za korišćenje i administraciju video-konferencijske opreme, i to na primeru Polycom HDX 8000 sistema. Osim korišćenja osnovnih operacija, obuka se odnosila i na mogućnost prenošenja podataka (slajdova), korišćenju veb interfejsa, MCU uređaja itd. Drugog dana su svoje prezentacije održali Marija Lazarovska, Sonja Filipovska, Panče Ribarski i Anastas Mišev sa Univerziteta „SV. Kiril i Metodij“ iz Skoplja, Ognjen Milosavljević i Esad Saitović sa Univerziteta u Beogradu.

  • RCUB organizuje ViCES diseminacionu radionicu

    02. novembar 2010. U organizaciji Računarskog centra Univerziteta u Beogradu (RCUB) i Akademske mreže Srbije (AMRES) u Beogradu će se 11. i 12. novembra 2010. godine održati dvodnevna radionica "ViCES Dissemination Event".

    Radionica se održava u saradnji sa Univerzitetom "Sv. Kiril i Metodij" iz Skoplja i Univerzitetom iz Firence, a u okviru TEMPUS projekta "ViCES - Video Conferencing Educational Services".

    Prvi dan radionice, četvrtak 11. novembra, je posvećen organizacionim elementima primene video-konferencijskog servisa u nastavi i naučno-istraživačkom radu (preduslovi za uspostavljanje servisa, mogućnosti primene, learning metodologija, održivosti, dobra praksa itd.).
    Drugi dan radionice, petak 12. novembra, će se sprovesti detaljna tehnička obuka za korišćenje i administraciju video-konferencijske opreme, i to na primeru Polycom HDX 8000 sistema. Osim korišćenja osnovnih operacija, obuka se odnosi i na mogućnost prenošenja podataka (slajdova), korišćenju veb interfejsa, MCU uređaja itd.

    Detaljnu agendu radionice možete pogledati ovde.

  • Sastavljen dokument o optimizaciji pretraživača

    25. septembar 2010. U cilju povećanja vidljivosti sajtova Univerziteta i njegovih članica, Računarski centar Univerziteta u Beogradu (RCUB) je izradio dokument sa tehnikama za optimizaciju pretraživača.

    Dokument opisuje SEO principe (Search Engine Optimization), koji podrazumevaju preporuke sajtovima za izmenu HTML koda, dizajna i organizacije, kako bi im se povećalo rangiranje od strane Internet pretraživača i osigurala bolja vidljivost, što dalje doprinosi većem broju poseta sajtu. Pored ovoga, dokument proučava način rada pretraživača i opisuje kako pretraživači skupljaju informacije o stranicama.

    Celokupan dokument možete preuzeti ovde.

  • Instalirana nova verzija Informacionog sistema univerziteta

    17. avgust 2010. Računarski centar u Beogradu (RCUB) je početkom avgusta objavio novu verziju Informacionog sistema univerziteta (ISU) 1.2 koja je instalirana na univerzitetima u Beogradu i Nišu.

    Za korisnike koji su zaposleni u stručnim službama rektorata, ova verzija ima jednostavniju strukturu menija, lakšu i ubrzanu manipulaciju sa velikim skupovima podataka, kao i dodatne mogućnosti za rad sa elektronskim sednicama. Zahvaljujući prednostima ISU, kao i trudu zaposlenih u Rektoratu, materijali za sednice organa Univerziteta u Beogradu dostupni su i u elektronskom obliku za većinu sednica. Senat Univerziteta, koji od septembra 2009. godine ima urednu evidenciju svih materijala, predstavlja primer adekvatnog korišćenja funkcionalnosti ISU.

    Univerzitet u Beogradu je prvi put u istoriji sa svih fakulteta uspešno prikupio trideset jednu rang listu u svojoj bazi podataka i objavio ih na sajtu.

    Nova verzija ISU sadrži i podršku za obradu i objavljivanje lista i na višim nivoima studija (master i doktorske).

    Fakultetskim korisnicima je olakšano testiranje i provera poslatih rang lista.

  • Prijavljivanje za eLearning kurs

    12.05.2010. U toku je prijavljivanje za RCUB-ov eLearning kurs na MOODLE sistemu, namenjen nastavnom osoblju na fakultetima Univerziteta u Beogradu.

    RCUB planira da u narednom periodu održi niz jednodnevnih kurseva obuke za korišćenje MOODLE sistema, kao i da pruži tehničku i stručnu podršku za primenu stečenog znanja u nastavi na fakultetima. Kurs će se održavati u prostorijama RCUB-a, u grupama od 12 polaznika

    Obuka je namenjena nastavnicima i saradnicima koji žele da ovu tehnologiju primene u nastavi, dok je fokus obuke stavljen na praktične principe, preporuke korišćenja i osposobljavanja za samostalni rad.

    Stoga se pozivaju fakulteti da proslede ove informacije svom nastavnom osoblju i/ili odrede svoje predstavnike na ovim kursevima, prijavama na email: helpdesk@rcub.bg.ac.rs">helpdesk@rcub.bg.ac.rs, telefon 011-3031-258 ili preko sajta: http://elearning.amres.ac.rs.

  • ISU u Nišu

    26. april 2010. Nova verzija Informacionog sistema univerziteta, verzija 1.1, instalirana je na Univerzitetu u Nišu.

    Pored mogućnosti formiranja centralne baze kandidata na upisnim rokovima (i time objavljivanja zajedničkih rang lista na Univerzitetu, kao što predviđa zakon), dodat je i modul za elektronske sednice. Imajući u vidu da je za elektronsko vođenje sednice (prisustvo, glasanje i slično) potrebna skupa hardverska infrastruktura, za početak je omogućeno elektrosko zakazivanje sednica, evidencija prisutnih na sednicama, kao i kompletna arhiva svih materijala koji su pripremljeni ili usvojeni na nekoj sednici.
  • Nova verzija IS-a na ETF-u

    31. mart 2010. Nova verzija softvera za evidenciju studenata i praćenje nastavnih procesa, pod nazivom FIS (Fakultetski Informacioni sistem), pušten je u rad na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu.

    Ovaj informacioni sistem, koji je Računarski centar Univerziteta u Beogradu (RCUB) razvio u saradnji sa Elektrotehničkim fakultetom u Beogradu, nudi svojim korisnicima odlične performanse, visok nivo puzdanosti i olakšava rad fakulteta na poslovima planiranja i izvođenja nastavnih procesa, vođenja evidencije o nastavi, studentima i predavačima.